Deklaracja dostępności
Wstęp
Szkoła Podstawowa nr 300 im. Wandy Rutkiewicz zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.sp300.edu.pl.
Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości (dokumenty w formie skanów);
Część z opublikowanych grafik nie posiada opisu alternatywnego;
Na stronie znajdują się tabele wielokolumnowe;
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest , sekretariat@sp300.edu.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis sposobu dojazdu do budynku
Pieszo
Dojście piesze znajduje się od ulic Gubinowskiej. Na trasie dojścia do budynku występują pojedyncze przeszkody schody, pochylnie. Stojaki dla rowerów, kosze na śmieci znajdują poza trasą wejścia.
Autobusem
Najbliższy przystanek autobusowy: ul. Jana III Sobieskiego (Instytut Neurologii 01,02): 116, 130, 164, 519, 522, E-2 znajduje się w odległości około 300 m.
Samochodem
Najbliższe miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się bezpośrednio przy ulicy Radosnej – około 60 m od wejścia na teren szkoły.
Budynek dwupiętrowy wraz z tzw. przyziemiem (3 kondygnacje)
Wejście do budynku
Dojście do budynku od strony ul. Gubinowskiej
Schody z obustronnymi poręczami, podjazdy dla wózków. Wejście dostępne dla osób na wózku (szerokość przejścia powyżej 90 cm, brak progów). Wejścia dolne umożliwiają poruszanie się po poziomie przyziemia.
Wejście boczne od trenów sportowych
Winda dla osób z niepełnosprawnością, schody z obustronną poręczą. Wejście jest wyposażone w normalne drzwi o szerokości 90 cm. Hol wejściowy jest przestronny, jasny. Wejście od tej strony umożliwia poruszanie się po poziomie parteru, dostęp do sekretariatu szkoły, sal lekcyjnych, stołówki oraz sali widowiskowej.
Komunikacja wewnętrzna
Korytarze
Korytarze są szerokie umożliwiające wyminięcie się 2 osób. Korytarze są wydzielone szklanymi drzwiami, bez mechanizmów ułatwiających otwieranie. Wejścia do pomieszczeń oznakowane są tabliczkami.
Schody
Stopnie schodów są proste bez podcięć. Brak czytelnych oznaczeń krawędzi schodów. Schody wyposażone są w dwustronne okrągłe poręcze.
Dostosowania
W przestrzeni korytarzy znajdują się ekrany akustyczne.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym
Możliwy jest wstęp z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń budynku.
Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego
Brak dostęp do tłumacza PJM.
Inne sposoby porozumiewania się (dostępny łatwy tekst do czytania, filmy w języku migowym)
Brak dostępnego łatwego tekstu do czytania czy informacji w języku migowym lub angielskim na stronie.
Pomieszczenia sanitarne
Brak toalety dostosowanej do osób z niepełnosprawnością.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Na portalu istnieją ułatwienia przeglądania treści przez osoby niedowidzące:
Zmiana wielkości czcionki;
Zmiana odstepów między literami;
Zmiana odstepów między wierszami;
Zmiana odstepów między akapitami;
Zmiana kontrastu.
Strona dostosowana do standardów WCAG
Inne informacje i oświadczenia
Strona jest sukcesywnie udoskonalana pod kątem dostępności.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848